Veelgestelde vragen

Aanmelden voor Virtueel Asiel

Hoe kan ik de fondsenwervingsprogramma's aanvragen?

U kunt de fondsenwervingsprogramma's eenvoudig aanvragen via het aanvraagformulier. Deze dient volledig ingevuld te worden. Na ontvangst wordt contact met u opgenomen.

Wat zijn de voorwaarden voor aanmelding?

Elke dierenorganisatie kan zich aanmelden voor de fondsenwervingsprogramma's van Virtueel Asiel. Echter, De aanmelding dient te worden gedaan door iemand die namens uw organisatie bevoegd is.

Hoe snel kan mijn organisatie beginnen Virtueel Asiel?

Uw organisatie kan zeer snel starten. Zodra uw aanvraag bij Virtueel Asiel is binnengekomen, wordt er contact met u opgenomen en ontvangt u van ons de overeenkomst. Na ondertekening van de overeenkomst levert u de benodigde gegevens aan, wordt uw omgeving opgezet en ontvangt u de inloggegevens voor de beheeromgeving.

Hoe lang kan ik gebruik maken van Virtueel Asiel?

Uiteraard zo lang als u wilt. U sluit een abonnement af op afzonderlijke modules of op het complete pakket. Het abonnement gaat in zodra u de overeenkomst retour heeft gestuurd.

Financiële vragen

Wat zijn de kosten voor gebruik van Virtueel Asiel?

Virtueel Asiel wordt aangeboden als maandelijks abonnement, waarbij u recht heeft op updates van modules. U kunt elke module afzonderlijk, in combinatie of het complete Virtueel Asiel gebruiken. Oftewel u kiest welke modules bij uw organisatie passen. Hoe meer asielen gebruik maken van Virtueel Asiel, hoe beter het programma ontwikkeld kan worden. Iedere deelnemende organisatie betaalt eenmalig een bedrag voor de activatie van de omgeving, het activeren van de fondsenwervingsprogramma's en het wijzigen van de uitstraling naar die van uw eigen website.

Let op: Tot en met 31 oktober kunt u gebruik maken van de speciale introductieaanbieding. U ontvangt hier binnenkort per post bericht over.
Kunt u niet wachten? Voor meer informatie over de tarieven, neemt u contact met ons op.

Zijn er kosten voor het betalingsvekeer?

Ja, de kosten per transactie worden doorberekend. U heeft verder geen abonnementskosten voor het ontvangen van internetbetalingen. In de donatiemodules wordt een minimum donatiebedrag gehanteerd van € 2,50. Dit wordt ingesteld, zodat u ondanks de kosten van bijvoorbeeld iDeal-transacties toch genoeg aan een donatie overhoudt. Een iDeal-transactie kost €0,60 per transactie, een incasso kost €0,12 per transactie (en €1,- per batch). Een teruggeboekte incasso kost €0,25. Overige betalingsvormen zijn op aanvraag.

Wat kan het mijn organisatie opleveren?

Opbrengsten variëren per organisatie en zijn geheel afhankelijk van hoe goed u Virtueel Asiel onder uw sponsoren en collectanten promoot en hoe actief zij zich voor uw organisatie inzetten. Virtueel Asiel kan u ondersteuning bieden om het programma goed onder de aandacht te brengen om zo het succes te vergroten.

Wie regelt de betalingen en de administratie?

Zowel de betalingsmogelijkheden en -afhandeling worden volledig gefaciliteerd en worden beheerd door een afzonderlijke Stichting via een derdengeldenrekening, met als doel de waarborg van uw donaties. Binnengekomen donaties worden elke maand via een afrekening aan u uitbetaald. Zo ontvangt u een bedrag met één volledig overzicht van alle donaties.

Virtueel Asiel gebruiken

Wat heb ik nodig om Virtueel Asiel te gebruiken?

Een computer met internetaansluiting is onmisbaar voor gebruik van de fondsenwervingsprogramma's. Daarbij heeft u binnen uw organisatie één aanspreekpunt nodig voor contact met ons. Verder is het belangrijk dat u mensen enthousiast maakt om zich in te zetten. Wij maken de fondsenwervingsprogramma's zo leuk en aantrekkelijk mogelijk, maar uw inzet blijft nodig.

Wat kan ik in de beheeromgeving beheren?

U kunt alle donateurs en transacties bekijken. Bovendien kunt u de inhoud van de fondsenwervingsprogramma's zelf wijzigen, zoals bijvoorbeeld de projecten van medische hulp.

Ondersteuning

Welke ondersteuning kan ik van Virtueel Asiel krijgen?

Bij gebruik van Virtueel Asiel kunt u gratis gebruik maken van onze helpdesk die per telefoon en e-mail te bereiken is. Daarnaast kunnen wij u ondersteunen met promotiemateriaal.

Hoe kan ik de helpdesk bereiken?

U kunt de helpdesk per e-mail bereiken op info@virtueelasiel.nl. Telefonisch is onze helpdesk op werkdagen te bereiken van 09:00 tot 17:00 uur op 023 – 532 55 52 .

Waar ik terecht met algemene vragen?

Voor algemene vragen kunt u telefonisch contact opnemen via 023 – 532 55 52 of per e-mail op info@virtueelasiel.nl.